Polityka prywatności
Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych?
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować przez zakładkę "Kontakt" niniejszego sklepu internetowego.
Jaki jest cel, podstawa prawna i zakres przetwarzania danych osobowych?
- zawarcie i realizacja umowy sprzedaży produktów,
w tym obsługa płatności, wysyłka zamówienia, obsługa zwrotów i wymian
produktów, komunikacja z użytkownikiem serwisu w związku z realizowaną
usługą:
- podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy);
- zakres przetwarzanych danych osobowych (tylko dane zwykłe):
- dane zamawiającego: imię, nazwisko, nazwa i NIP firmy (opcjonalnie), adres, adres e-mail, numer telefonu, adres IP;
- dane do wysyłki (odbierającego zamówienie): imię, nazwisko, nazwa firmy (opcjonalnie), adres, adres-email, numer telefonu dla dostawcy przesyłki;
- zamówione produkty i ich wartość, wybrana forma dostawy i jej wartość, rabat (opcjonalnie), łączna wartość do zapłaty;
- status płatności (np. opłacone, odmowa) i wybrany kanał płatności (np. mTransfer, karta płatnicza);
- numer przesyłki (nadany automatycznie przez system przewoźnika) i status przesyłki (na podstawie jej numeru, z powszechnie dostępnych systemów śledzenia przesyłek);
- dane osobowe na Koncie Klienta (wprowadzane dobrowolnie przez Użytkownika i przez niego administrowane): imię i nazwisko, nazwa i NIP firmy (opcjonalnie), adres, adres do wysyłki, adres e-mail, numer telefonu;
- obsługa reklamacji, w tym pośredniczenie w przekazywaniu roszczeń reklamacyjnych do przewoźników i operatorów płatności internetowych:
- podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy);
- zakres przetwarzanych danych osobowych (tylko dane zwykłe):
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej reklamację,
- dane kontaktowe: adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu,
- powód i dane przedmiotu reklamacji,
- żądania Klienta wobec sklepu.
- marketing bezpośredni własnych produktów i usług, poprzez newsletter e-mail i newsletter SMS, na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody:
- podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią);
- zakres przetwarzania danych osobowych (tylko dane zwykłe):
- newsletter e-mail: adres e-mail
- newsletter SMS: imię lub pseudonim, numer telefonu.
- zapewnienie bezpieczeństwa serwisu i ochrony danych jego użytkowników:
- podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią);
- zakres przetwarzanych danych osobowych: dane logowania do sklepu internetowego (adres IP, data i godzina).
Przetwarzamy również zanonimizowane dane związane z korzystaniem ze sklepu (np. liczbę odwiedzających, najczęściej oglądane produkty) do generowania statystyk. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osób korzystających ze sklepu. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 pkt f RODO – prawnie uzasadnione interesy administratora, którymi są prowadzenie i rozwój działalności Spółki, wzbogacenie oferty dla klientów, prezentacja usług oraz badanie i poprawa jakości.
Komu udostępniamy dane osobowe?
Dane są udostępniane tylko zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania sklepu internetowego, realizacji zamówień oraz w celach prawnych i podatkowych, na podstawie zawartych umów.
- dostawca usług hostingowych zapewniający funkcjonowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych:
- firmy kurierskie i pocztowe, oraz pośrednicy świadczący usługi pomiędzy sklepem a firmami przewozowymi:
- operator płatności internetowych:
- firma prowadząca usługi księgowe oraz kadrowe:
Ponadto możemy być zobowiązani do udostępnienia danych osobowych organom podatkowym oraz organom ścigania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Jak długo będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe?
Dane osobowe związane z zawarciem i realizacją umowy sprzedaży produktów oraz związane z obsługą reklamacji są przechowywane przez okres działalności firmy, nie krócej niż przez 2 lata (w celu obsługi reklamacji) i nie dłużej niż 10 lat (w celach rachunkowych i podatkowych).
Dane osobowe, które Klient podał podczas dobrowolnej rejestracji Konta Klienta są przechowywane do czasu usunięcia ich przez Klienta.
Dane osobowe do celów marketingu bezpośredniego przechowywane są do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych w tym celu.
Jakie Pani/Pan ma prawa?
Osoby, których dane są przetwarzane, mają prawo:
- dostępu do swoich danych osobowych, tj. potwierdzenia czy dane są przetwarzane, informacji jakie są cele przetwarzania, kategorie przetwarzanych danych oraz odbiorców oraz informacji o prawach przysługujących wobec administratora;
- żądania niezwłocznego sprostowania, uzupełnienia danych;
- żądania usunięcia danych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności wymienionych w art. 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania;
- przenoszenia danych, które dostarczyły administratorowi;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f RODO (m.in. na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania);
- wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą, ma ona prawo cofnąć tę zgodę w każdym czasie.
Czy przetwarzamy dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający Pani/Pana prawa?
Dane analizujemy w jedynie sposób niezautomatyzowany do tego, aby zaoferować Klientom dopasowane do nich produkty, np. poprzez wysyłkę newslettera czy remarketing.
Pliki cookies
Sklep Frixx.pl używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko. Usługodawca może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Grupy Usług Furgonetka w następujących celach:
- realizacja podstawowych funkcjonalności sklepu takich jak identyfikacja Klientów jako zalogowanych i utrzymywania sesji logowania, przechowanie dynamicznych danych, np. statystyk, podsumowań;
- dostosowania zawartości sklepu do indywidualnych preferencji Klienta (np. dotyczących języka strony);
- zapamiętywanie lokalizacji IP, strefy czasowej;
- prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze sklepu.
Standardowo większość przeglądarek
internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików
Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików
Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza
to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie
wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku
jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności sklepu. Ustawienia
przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu
widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz sklep –
zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez
ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody
należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w
zakresie plików Cookies. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień
dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w
najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale
pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
1. w przeglądarce Google Chrome
2. w przeglądarce Firefox
3. w przeglądarce Internet Explorer
4. w przeglądarce Opera
5. w przeglądarce Safari
6. w przeglądarce Microsoft Edge
Jednocześnie
korzystamy z usług Google Analytics oraz Universal Analytics
dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway,
Mountain View, CA 94043, USA). Gromadzone dane przetwarzane są w ramach
powyższych usług w sposób zanonimizowany. Są to tzw. dane
eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby i są
przedstawiane administratorowi sklepu w zbiorczej formie statystycznej
oraz nie są w żaden sposób wiązane z konkretnym zamówieniem, w
szczególności z danymi osobowymi Klienta. Służą one do generowania
statystyk pomocnych w administrowaniu sklepem. Szczegółowe informacje
dotyczące działania powyższych usług dostępne są tutaj: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
Sklep może
udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują
konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom, zaufanym partnerom
lub agencjom badawczym w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i
usług dla Użytkowników, poprawy ogólnej jakości i efektywności usług
świadczonych przez sklep.
Google Analytics oraz Universal Analytics umożliwia administratorowi sklepu kierowanie do gości sklepu reklam sklepu, w późniejszym terminie, poprzez "sieć Google" (wszystkie miejsca, w których mogą być wyświetlane reklamy AdWords; obejmuje m.in witryny Google, witryny partnerskie Google i inne miejsca docelowe, takie jak aplikacje na telefon komórkowy) - tzw. remarketing. Więcej informacji na stronie Google.